Mikor kell továbbra is papíralapon is kiadni a jövedelemigazolást a a munkaviszony megszűnésekor?
A jövedelemigazolást 2013. július 15-e előtt a munkaviszony megszűnésekor minden esetben a munkáltatónak ki kellett állítani a volt munkavállalója részére.
A 2013. július 15-től hatályos jogszabály módosításának köszönhetően a munkáltatónak már nem kell minden esetben kiállítania a jövedelemigazolást, csak akkor, ha a volt munkavállaló ezt írásban kéri, azaz a törvény elérte egyik célját, csökkentek az adminisztrációs terhek, így a papírmunka is.
2013. július 15-től főszabály szerint csak a fennálló munkáltatónál elért jövedelmeket lehet figyelembe venni az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásai összegének kiszámításánál.
A 2014. május 11-e előtt gyermeket vállaló szülőket. A gyermekek után igényelt terhességi-gyermekágyi segély és gyermekgondozási díj összegét a korábban hatályos és a jelenleg hatályos szabályok szerint is, azaz kétféleképpen kell kiszámítani és részükre a kedvezőbb összeget kell folyósítani. Ez azt jelenti, hogy a jövedelemigazolásra, tehát erre a papírmunkára már csak egy átmeneti időszakban van szükség, hiszen ahhoz, hogy megállapítsuk, hogy melyik összeg kedvezőbb, a korábbi munkáltatóknál elért jövedelmeket is figyelembe kell venni, azaz ezekben az esetekben továbbra is szükség van a jövedelemigazolás elnevezésű nyomtatványra, praktikusan a papírmunkára.
2013. július 14-ét követően csak akkor marad a papírmunka, ha a volt munkavállaló ezt írásban kéri. Azoknak a munkavállalóknak érdemes kérni a jövedelemigazolás nyomtatvány kiállítását, akik 2014. május 11-e előtt született gyermekre tekintettel várhatóan terhességi-gyermekágyi segélyt vagy gyermekgondozási díjat kér majd.
Forrás: OEP